هزینه نوار عصب و عضله پا
نوشته شده توسط : media

هزینه نوار عصب و عضله پا در مراکز مختلف براساس خصوصی یا دولتی بودن کلینیک، اندام‌های مورد بررسی، پوشش بیمه و … متفاوت است. معمولاً کلینیک‌های خصوصی که دارای کادر پزشکی متخصص و دستگاه‌های پیشرفته جهت انجام تست الکترومیوگرافی هستند، هزینه بیشتری دریافت خواهند کرد. برای انجام تست EMG و تست هدایت عصبی با قیمت مقرون به‌صرفه و دریافت نتیجه دقیق به کلینیک دکتر ناصح یوسفی مراجعه کنید. 

الکترومیوگرافی بهترین تست برای ارزیابی برای تشخیص بیماری‌های عصبی، عضلانی و مغزی است. از طریق این آزمایش پزشکان از طریق ارزیابی فعالیت الکتریکی اعصاب و عضلات می‌توانند برای درمان به‌موقع بیماران کمک کنند. اما با توجه به نوسانات اقتصادی و تعرفه‌های متفاوت، گاهی دسترسی به این خدمات چالش‌برانگیز است. از این رو قبل از انجام این آزمایش حتماً در مورد به‌روزترین لیست قیمت نوار عصب و عضله پا اطلاعات لازم را دریافت کنید.

هزینه نوار عصب و عضله پا چقدر است؟

هزینه نوار عصب و عضله پا با توجه به تورم و تغییرات اقتصادی متغیر است و ممکن است هر سال 10 الی 15 درصد به قیمت این آزمایش اضافه شود. از سوی دیگر مراکز مختلف مبلغ متفاوتی را براساس نوع اندام‌های مورد بررسی از جمله ران، ساق، مچ و کف پا دریافت می‌کنند و همین می‌تواند در هزینه نهایی تاثیرگذار باشد. 

در کلینیک‌های تخصصی که تست الکترومیوگرافی با دستگاه‌های مدرن و توسط پزشکان مغز و اعصاب انجام می‌شود، به دلیل ارائه خدمات باکیفیت، قیمت بیشتر نسبت به بیمارستان‌ها یا مراکز دولتی دریافت می‌کنند. از این رو با توجه به اینکه عوامل متعددی در قیمت کلی تست EMG تأثیر دارد، نمی‌توان مبلغ دقیقی برای این آزمایش تعیین کرد. شما می‌توانید قبل از مراجعه به مراکز نوار عصب و عضله با تماس بگیرید و اطلاعات لازم را دریافت کنید.

عوامل موثر در هزینه نوار عصب و عضله پا

فاکتورهای متعددی در هزینه نهایی عصب و عضله پا موثر است و همه مراکز قیمت یکسانی از مراجعین دریافت نمی‌کنند. عواملی که در قیمت این آزمایش تاثیر دارد عبارتند از:

خصوصی یا دولتی بودن مرکز نوار عصب و عضله

اصلی‌ترین فاکتوری که در هزینه نوار عصب و عضله پا تأثیر دارد، خصوصی یا دولتی بودن کلینیک است. در مراکز خصوصی به دلیل حضور پزشکان متخصص مغز و اعصاب، استفاده از به‌روزترین دستگاه‌های تست الکترومیوگرافی و ارائه خدمات مناسب، هزینه بیشتری از افراد دریافت می‌شود. در حالی که در مراکز دولتی یا بیمارستان‌ها، قیمت این آزمایش با تعرفه دولتی و اغلب با پوشش کل یا بخشی از هزینه‌ها تعیین می‌شود. به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند در مراکز دولتی این تست را انجام دهند.

هزینه نوار عصب و عضله پا چقدر است؟ | کلینیک دکتر ناصح یوسفی

پزشک متخصص

چنانچه نوار عصب و عضله تحت نظر پزشک مجرب و متخصص مغز و اعصاب انجام شود، به دلیل تسلط بر تفسیر نتایج و اصطلاحاتی که در نتیجه این آزمایش وجود دارد، تشخیص احتمالی بیماری دقیق‌تر خواهد بود. بنابراین در مراکزی که انواع تست هدایت عصبی و الکترومیوگرافی توسط پزشکان متخصص انجام می‌شود، هزینه نواز عصب و عضله پا نسبت به سایر مراکز بیشتر خواهد بود.

تعداد اندام‌های مورد بررسی

در تست نوار عصب و عضله هرچه تعداد اندام‌های مورد بررسی بیشتر باشد، قیمت نهایی آزمایش بیشتر خواهد بود. البته مراکزی هم هستند که هزینه این آزمایش را بدون در نظر گرفتن تعداد اندام‌ها محاسبه می‌کنند، اما معمولاً در بیشتر مراکز به ازای هر یک از اندام‌ها از جمله ران، ساق، کف و مچ پا، هزینه جداگانه‌ای دریافت می‌شود.

خلاصه مطالب

هزینه نوار عصب و عضله پا تحت تأثیر عواملی چون نوع بیماری احتمالی، تعداد اندام‌های مورد بررسی، خصوصی یا دولتی بودن کلینیک و … متفاوت است. در مراکزی تخصصی به دلیل ارائه خدمات باکیفیت و برخورداری از کادر متخصص پزشکی، معمولاً هزینه بیشتری نسبت به مراکز دولتی و بیمارستان‌ها دریافت می‌شود. در مراکزی که با شرکت‌های بیمه‌گذار قرارداد دارند نیز قیمت نهایی تست EMG بسیار کمتر از پرداخت آن به صورت آزاد است و کل هزینه یا بخشی از آن توسط بیمه پوشش داده می‌شود. 

برای انجام نوار عصب و عضله پا با قیمت مناسب و دریافت بهترین جواب از این آزمایش حتماً به مراکز معتبر و تخصصی مراجعه کنید. کلینیک دکتر ناصح یوسفی بهترین مرکز نواز عصب و عضله در تهران، ارائه‌دهنده خدمات الکترومیوگرافی است. با مراجعه به این مرکز، در صورت وجود هرگونه بیماری احتمالی می‌توانید برای درمان به‌موقع  پیشگیری از پیشرفت بیماری اقدام کنید. برای دریافت نوبت با شماره‌های مندرج در صفحه اصلی سایت تماس بگیرید.





:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 24 مرداد 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: